Doktorský studijní program ve vzdělávání je určen k přípravě lékařů v oboru společenských věd, kteří jsou schopni samostatně provádět výzkumnou a experimentálně vývojovou práci a řešit vědecké problémy. Cílem programu je rozvíjet odpovědné, eticky aktivní, kreativní výzkumné pracovníky schopné konkurenceschopně rozvíjet kvalitní výzkum na národní i mezinárodní úrovni se zaměřením na vytváření nových znalostí a poznatků a přispívat ke vzdělávání jako vědě a praxi prostřednictvím přidávání hodnoty k udržitelnému rozvoji společnosti.
Po absolvování doktorského studijního programu budou lékaři schopni:
Znát a rozvíjet oblast svých výzkumných témat a jejich vývoj, hlavní problémy a metody výzkumu a jejich společenský a kulturní význam.
Aplikovat a rozvíjet pokročilé koncepční přístupy a metodologie pro výzkum etickým prováděním původního výzkumu, interpretací různých úhlů pohledu a jejich souvislostmi se situacemi a problémy.
Studovat a hodnotit komplexní vzdělávací jevy z monodisciplinárního, interdisciplinárního, multidisciplinárního a interdisciplinárního hlediska.
Řešení teoretických a praktických problémů ve vzdělávání na základě koncepčních a empirických výzkumů.
Kriticky a konstruktivně hodnotit výzkumné projekty a výsledky výzkumu komunikované ve vědeckých výstupech.
Navrhněte a provádějte originální vzdělávací výzkum založený na pokročilých kvantitativních, kvalitativních nebo smíšených výzkumných metodologiích.
Doktorské studium v oboru vzdělávání poskytuje možnosti:
Účast na výzkumných stážích v zahraničí.
Aktivně se zapojovat do výzkumných projektů.
Staňte se členem výzkumných týmů spoluprací se zkušenými výzkumníky.
Staňte se lídrem v metodologii výzkumu používáním adekvátních metod a nástrojů ve výzkumných pracích.
Účastnit se různých vědeckých akcí a návrhů a být součástí intelektuální akademické komunity na univerzitě.