Cílem kurzu je vybavit doktorandy znalostmi při navrhování, realizaci a vyhodnocování územně diferencovaných řešení pro inteligentní, inkluzivní a udržitelný rozvoj, schopných reagovat na potřeby a očekávání různorodých lidí, organizací a komunit.
Navrhuje inovativní přístup, který kombinuje:
interdisciplinární čtení skutečnosti;
sladění místního a regionálního měřítka s globálními změnami; a c) společné vytváření znalostí s tématy vývoje.
Mezi kompetence, které mají být získány v rámci PhD ve vývoji, společnostech a územích, jsou: - Rozšiřování znalostí a kritického porozumění rozmanitosti modelů sociálně-ekonomického rozvoje a jejich použitelnosti v územním kontextu - Vybudování interdisciplinárních interpretačních a analytických rámců problémů a multidimenzionálních řešení vznikajících procesy vývoje v komunitách, organizacích a územích, s ohledem na propojení s dynamikou globální změny v měřítku, - Kombinace teoretických a metodologických znalostí s koncipováním a realizací inovačních výzkumných projektů na hranici znalostí, relevantní pro pokrok v současném stavu v oblasti programu a reagování na společenské výzvy - budování nových znalostí a inovativních veřejných politik s cílem čelit místním a regionálním výzvám v kontextu akčního výzkumu a na základě participačního přístupu multi-aktér a transdisciplinární spoluvytváření znalostí a zkušeností - Komunikovat a argumentovat výzkum pečlivě a uznávaný svými vrstevníky a způsobem srozumitelným pro širokou veřejnost.
Rozvrh
Kurikulární část - Tvůrčí práce, výuka a e-learning Témata - Plná nebo částečná dostupnost, PhD je spoluzodpovědný za řízení času potřebného pro výzkumnou práci ve spolupráci se svým poradcem (s).
Životnost
3 roky, 6 semestrů
ECTS
180
Podmínky přístupu
Uplatňují se flexibilní kritéria umožňující přijetí studentů z různých oblastí s přihlédnutím k interdisciplinárnímu profilu kurzu;
Přednost se dává studentům s magisterským diplomem (MSc), přestože jsou držiteli titulu licenciado nebo právního ekvivalentu, nebo jiní kandidáti s příslušným akademickým nebo akademickým učebním plánem, mohou být přijati v souladu se stanoviskem Výkonného výboru kurzu;
Odborná praxe v oblasti sociálně-ekonomického rozvoje v územním kontextu je zdůrazněna, mimo jiné s důrazem na odborníky z soukromých a neziskových organizací, sociálních podnikatelů, zaměstnanců a dalších odborníků veřejné správy.