
PhD in
PhD kurz v oblasti výzkumu životního běhu
University of Florence

Klíčová informace
Umístění kampusu
Florence, Itálie
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Smíšené
Doba trvání
3 years
Tempo
Plný úvazek
Školné
Vyžádejte si informace
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
Úvod
Ph.D. Program v Life Course Research podporuje studium životních běhů a významných událostí, které je formují z holistické a transdisciplinární perspektivy. Program zakládá alianci mezi vědci z biomedicínské, psychologické a sociodemografické oblasti.
Doktorský program v oblasti Life Course Research vyškolí novou generaci vysoce kvalifikovaných vědců, kteří se budou spoléhat na přístup založený na důkazech, se silným důrazem na kvantitativní metody a analýzu dat.
Jedinečné vlastnosti Ph.D. program ve výzkumu životního běhu:
- Spíše tematická než disciplinární identita
- Nadrezortní a nadregionální charakter konsorcia k překonání roztříštěnosti místních přístupů
- Víceúrovňová výuková struktura poháněná velkým vědeckým konsorciem
Teoretické základy doktorského studia
Perspektiva životního běhu umožňuje komplexní studium toho, jak se události, které poznamenávají životy jednotlivců v jejich klíčových fázích vývoje a úpadku, projevují a mění v čase a prostoru.
Základem našeho holistického přístupu ke studiu životního běhu jsou tři principy:
- Kumulativní nepředvídané události: předchozí zkušenosti (včetně těch v děloze) utvářejí aktuální stav člověka v různých životních oblastech (zdraví, geografická mobilita, rodina, práce a socioekonomická pozice);
- Propojené životy: události v jedné oblasti života (nemoc, ztráta zaměstnání, rozvod) mohou ovlivnit všechny ostatní oblasti;
- Historické období a kontext: období a kontext, ve kterém jednotlivci žijí, ovlivňují pravděpodobnost, načasování a posloupnost klíčových přechodů životních běhů.
Životní běh jednotlivce by neměl být považován za libovolný řetězec událostí. Spíše, jak zkušenosti následují jeden za druhým, jsou lidé stále více směrováni do určitých trajektorií a pravděpodobnost jiných možností klesá nebo se zcela uzavírají. Klíčové jsou faktory na mikroúrovni (jednotlivci), mezoúrovni (např. domácnosti, poskytovatelé péče, dobrovolnické organizace a firmy) a makroúrovni (společnost, instituce).
Zajišťujeme synergie již od návrhu, protože doktorandský program ve výzkumu životního kurzu zahrnuje transdisciplinární perspektivy, které spojují biomedicínské, psychologické a sociodemografické. Doktorský program ve výzkumu životního běhu vyškolí novou generaci studentů schopných triangulovat koncepty a metody z těchto různých přístupů k rozuzlení dynamiky životního běhu.
Doktorský program v oblasti výzkumu životního běhu bude založen na přístupu založeném na důkazech a bude jej implementovat se silným důrazem na kvantitativní metody a analýzu dat. Kromě toho mohou kvalitativní přístupy odhalit důležité poznatky o příležitostech a výzvách, kterým jednotlivci čelí.
Co nabízí
- 3letá stipendia
- Víceúrovňová výuková struktura s online a prezenčními kurzy na University of Florence a hostitelských univerzitách
- 30 kreditů disciplinární a transdisciplinární výuky
- Speciální zimní a letní školy
- Až 12 měsíců výzkumu v zahraničí
Stipendia a financování
- Každé stipendium je spojeno s předem určeným obecným tématem.
Výběrem tématu si uchazeč zároveň vybere hostitelskou univerzitu financující stipendium, na které tedy bude vypracovávat svou doktorskou práci. - Aby mohl kandidát požádat o jedno stipendium, musí připravit výzkumný projekt v souladu s předem stanoveným obecným tématem spojeným se stipendiem.
- Výzkumný projekt se musí řídit poskytnutou šablonou.
- Uchazeči se mohou ucházet o více než jedno stipendium za předpokladu, že pro každé téma předloží výzkumný projekt.
- Stipendium je přidělováno na základě hodnocení předloženého výzkumného projektu a ústní zkoušky.
Osnovy
Biomedicínské kurikulum
Tento učební plán si klade za cíl studovat biomedicínské aspekty související s kritickým věkem života od narození do smrti, rozvíjející se na cestě od dětství, dospívání a dospělosti a senilního života.
Ph.D. studenti navštěvující toto kurikulum budou provádět svůj výzkum ve třech možných oblastech: zabývat se biologickými mechanismy, zabývat se rizikovými a preventivními faktory a zabývat se klinickými a prognostickými aspekty, včetně farmakologických aspektů a aspektů organizačního řízení.
Studium v těchto třech oblastech může zahrnovat metodiky a nástroje z biochemické biologie, molekulární biologie, fyziologie, farmakologie a medicíny (pediatrie, interní lékařství, neurologie, geriatrie a epidemiologie), se silným důrazem na koexistenci různých přístupů. a jejich integrace se socio-demo-psychologickými aspekty.
Zvláštní pozornost bude věnována problematice zdravého stárnutí a psychofyzické pohody v průběhu života. Výzkumné činnosti mohou mimo jiné zahrnovat laboratorní činnosti (in silico, in vitro, in vivo), klinické studie (observační nebo experimentální), populační etiologické studie a funkční studie. Důraz bude rovněž kladen na genderový přístup a zaměření na nerovnosti v oblasti zdraví.
Psychologické kurikulum
Toto kurikulum si klade za cíl studovat pomocí přísných technik kvantitativní a kvalitativní analýzy vývojové trajektorie, procesy kontinuity a diskontinuity ve vývoji od početí po smrt a individuální, kontextové a makrosociální faktory, které mohou odpovídat za adaptivní a maladaptivní cesty v průběhu života.
Zvláštní pozornost bude věnována roli rizikových a protektivních faktorů, mechanismům kontinuity a diskontinuity a procesům odolnosti a zranitelnosti. Důležité teoretické a metodologické zaměření bude na mnohosměrnost procesů se zvláštním zřetelem na skutečnost, že vývojové změny se mohou lišit v načasování nebo nástupu změny, ve směru a rychlosti změny nebo v nějaké kombinaci načasování, směru a rychlosti. změny.
Tyto problémy budou zkoumány prostřednictvím vícerozměrného teoretického a empirického přístupu s aplikací metod víceúrovňové analýzy a longitudinálních výzkumných návrhů.
Kurikulum se bude konkrétně zabývat přechody dětství, dospělosti a stárnutí o vývojových úkolech těchto různých fází a typických a atypických procesech životního cyklu.
Sociodemografické kurikulum
Toto kurikulum se zabývá příčinami a důsledky klíčových změn v životním běhu jednotlivců (např. rodina a plodnost, migrace, vzdělávání a zaměstnání) a jejich vzájemné vztahy s ekonomickou, sociální a politickou dynamikou.
Přístup bude eminentně interdisciplinární, takže koncepty a nástroje demografie a sociální statistiky budou obohaceny o příspěvky ze sociologie a dalších společenských věd.
Učební osnovy se zabývají zejména: plodností a plodností; rodinná dynamika; zdraví a úmrtnost; stárnutí; vnitřní a mezinárodní migrace; a vztahy mezi populační dynamikou a biologickými, environmentálními, kulturními, institucionálními, ekonomickými a sociálními faktory. Tyto problémy jsou řešeny jak analýzou vývoje a trendů demografických agregátů (makroanalýza), tak ponořením se do mechanismů, které jsou základem chování v průběhu života (mikroanalýza) z komparativní perspektivy v čase a prostoru.
Studium životních běhů bude založeno na aplikaci přísných statistických technik: základními metodologickými nástroji budou longitudinální a víceúrovňová analýza dat a kauzální a experimentální přístupy. Kromě toho je kladen velký důraz na metodiky pro návrh průzkumu a sběr, zpracování, analýzu a integraci dat z různých zdrojů a různé povahy (např. textová, relační, audiovizuální, georeferenční data).
Kariérní možnosti
- Vysoké školy a veřejné a soukromé výzkumné ústavy
- Zařízení státního zdravotnického systému, veřejné a soukromé specializované laboratoře a kliniky
- Veřejné, soukromé nebo neziskové organizace poskytující osobní služby
- Farmaceutické, chemické a biotechnologické společnosti
- Veřejná a soukromá diagnostická výzkumná centra nebo laboratoře
- Pojišťovací a poradenské společnosti
- Služby pro vědeckou komunikaci a šíření témat souvisejících s životní dráhou
- Nadace, které financují výzkum v biomedicínské, psychologické a sociodemografické oblasti