Keystone logo
University of Latvia

University of Latvia

University of Latvia

Úvod

O

Lotyšská univerzita byla založena v roce 1919 a v současnosti je se svými více než 15 000 studenty, 5 fakultami a více než 20 výzkumnými ústavy a nezávislými studijními centry jednou z největších komplexních a předních výzkumných univerzit v Pobaltí. Univerzita nabízí více než 130 státem akreditovaných akademických a odborných studijních programů.

Na Lotyšské univerzitě se provádí výzkum ve více než 50 oblastech výzkumu, které představují čtyři hlavní oblasti výzkumu: humanitní, přírodní a společenské vědy. Lotyšská univerzita věnuje velkou pozornost rozvoji mezinárodní spolupráce.

Lotyšská univerzita věnuje velkou pozornost rozvoji mezinárodní spolupráce s cílem propagovat svou identitu na mezinárodní úrovni a posílit pověst univerzity po celém světě. Lotyšská univerzita dosud v rámci programu ERASMUS+ podepsala celosvětově 136 bilaterálních smluv a více než 700 smluv s 368 institucemi ve 32 evropských zemích. Příchozí i odjíždějící výměnní studenti využívají jednu z dostupných dohod o mobilitě studentů: ERASMUS+, ERASMUS MUNDUS (Aurora, AESOP, LEADER), CAMPUS EUROPAE, ISEP, bilaterální dohody a dohody mezi zeměmi.

QS World University Ranking

Lotyšská univerzita (UL) se letos v žebříčku QS World University Rankings umístila mezi 4 % nejlepších světových univerzit a nyní zaujímá 801.–850. místo. V rámci QS WUR Ranking By Subject se umístil na 401.-450. místě.

Management kvality na Lotyšské univerzitě

Vzhledem k tomu, že každý chápe jakostní předmět jinak, vznikly postupem času různé definice tohoto pojmu. Tyto definice pokrývají různé oblasti – od kvality produktů po řízení organizace. V rámci projektu EU Phare Multi-Country Program ve vysokém školství „Zabezpečování kvality ve vysokém školství“ byl vydán Manuál zajišťování kvality pro vysoké školství. Autoři příručky nabízejí několik konceptů kvality, které jsou pro vysokoškolské vzdělávání nejvíce relevantní, a to:

1) Kvalita jako dokonalost – cílem koncepce je snažit se být nejlepší.

2) Kvalita jako „vhodnost k účelu“ – kvalita něčeho pro konkrétní účel.

3) Kvalita jako transformace – zatímco cíle a názory studentů se mění, univerzita je schopna se s nimi měnit a dosahovat jejich potřeb, tj. přizpůsobovat se.

4) Kvalita jako práh - univerzita stanovuje určité normy a kritéria. Každá jednotka, která dosáhne nebo překročí tyto normy a kritéria, je považována za kvalitní.

5) Kvalita jako minimální standardy - široká definice požadovaných znalostí, dovedností a postojů absolventů.

6) Kvalita jako vylepšení – univerzita by se měla neustále zlepšovat.

Pro zajištění kvality na všech úrovních organizace by univerzita měla zavést vhodný systém managementu kvality.

Priorita zajišťování kvality ve vysokoškolském vzdělávání je stanovena jak evropskou legislativou a praxí ( Bergenské komuniké – Standardy a směrnice pro zajišťování kvality v evropském prostoru vysokoškolského vzdělávání), tak lotyšskou státní legislativou. Tyto dokumenty zdůrazňují nutnost zavedení vnitřního systému zajišťování kvality na vysokých školách.

Oddělení managementu jakosti a auditu odpovídá za rozvoj a implementaci systému zabezpečování jakosti v UL.

Místa

  • Riga

    Raiņa bulvāris 19, , Riga

Otázky