Přečtěte si oficiální popis

The Pedagogická fakulta je jedním ze sedmnácti fakult sdružených pod hlavičkou Univerzity Karlovy v Praze. Jejím hlavním cílem je vyškolit učitele a další pedagogické pracovníky ve všech typech škol a školských systémů na různých úrovních studia (bakalářského i magisterského stupně) a forem. Zatímco pět dalších fakult v rámci Univerzity Karlovy v Praze jsou také oficiálně kvalifikoval vyškolit učitele, co dělá Pedagogická fakulta Unikátní je rozsah a složitost jeho vzdělávacím zaměřením. Fakulta poskytuje vysokoškolské pre- a vzdělávání pedagogických pracovníků v následujících oblastech: Humanitní studia, sociální vědy, výtvarná výchova, tělesná výchova, matematiky a přírodních věd.

Fakulta je v současné době školení přibližně 4200 studentů jak v bakalářských a magisterských studijních programech, plus téměř 10 000 studenty, kteří studují v širokém rozmezí kombinovaných forem studijních programů, a to především jako součást profesního rozvoje učitelů.

Fakulta je také otevřen pro platící zahraničním studentům, kteří mohou zapsat do programů vyučovaných v angličtině. Fakulta se podílí na mezinárodním programu Erasmus Mundus, jehož cílem je usnadnit mobilitu studentů a pedagogů.

BA a MA studijní programy

V roce 2006 fakulta přijala kreditní systém ECTS, který je uznávanou ve všech zemích EU a tím umožňuje snadnější studentskou mobilitu v rámci EU. Student z Pedagogická fakulta typicky studie kombinace dvou předmětů.

Bakalářské studijní programy

3-leté BA studijní program si klade za cíl poskytnout studentům značné znalosti ve dvou vybraných předmětů, ale to nepředstavuje vyučovací stupeň - absolventi BA nejsou oficiálně aprobaci pro výuku. To je důvod, proč je struktura povinných a volitelných předmětů nabízených v rámci programu přizpůsobeny takovým způsobem, který buduje odbornou způsobilost ve vybraných předmětů spíše než se zaměřením na vzdělávání a pedagogických kompetencí studentů. BA osnova tedy obsahuje jen několik předmětů v pedagogicko-psychologických disciplín. Nicméně, osnova zahrnuje i povinnou motivační pedagogické praxe, které by měly pomoci studentům rozhodnout, zda chtějí pokračovat ve studiu follow-up MA získat pedagogickou titul.

Magisterské studijní programy

Absolventi 2-leté navazující MA programu se získaly značné zkušenosti v profesionální oblasti pokryté dvou základních předmětů podle vlastní volby a kromě toho budou také vyvinuli své pedagogické, psychologické a didaktické kompetence, klíčové pro jakoukoli učitelské profese. Tudíž, na rozdíl od povinných a volitelných předmětů, jejichž cílem je zpevnit odborné znalosti studentů, MA osnovy také zahrnuje speciálně přizpůsobené didaktické kurzy a plnohodnotnou studentka pedagogické praxe, z nichž všechny jsou integrovány v organickém a propojené sítě. Absolvent MA studie follow-up je plně kvalifikovaný učit na vyšších základních a středních školách.

historie

The Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze byla založena v listopadu 1946, založený na jednom z prvních prezidentských dekretů, které mají být předány po re-založení samostatného Československa, jakož i na nově přijatý zákon, který snažil se vytvořit vzdělávací schopnosti na všech univerzitách v daný den , To byla vyvrcholením trvalé úsilí s cílem zajistit podstatné vysokoškolské vzdělání učitelů na všech úrovních, a to jak primární a sekundární. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy byl slavnostně otevřen 15. listopadu 1946 v pražském Rudolfinu (Dům umělců) a slavnostní zahájení se zúčastnil českého prezidenta, Dr. Edvard Beneš.

Nicméně, reforma z roku 1953 škola podařilo demontáž všech českých pedagogických fakultách. Nově zřízené instituce pro školení učitelů všeobecně vzdělávacích předmětů bylo nazýváno Vysoká škola pedagogická - Vyšší pedagogická škola.

Ještě další reformy českého vzdělávacího systému (provedeného v roce 1959) porodila pedagogických ústavů v Praze a v Brandýse nad Labem, které byly navrženy tak, aby školit učitele základních škol, zatímco budoucí učitelé středních škol měli studovat jejich základních předmětů na různých fakultách vysokých škol, jako tomu bylo před 1946. České pedagogické fakulty nebyly obnoveny až do roku 1964. Stojí za zmínku, že sekundární učitelé umění, hudby a tělesné výchovy byly původně cvičen u jiných příslušných fakultách Univerzity Karlovy v Praze, zatímco alsoattending nějaké pedagogické a psychologické kurzy na Pedagogické fakultě.

Střední-1970s viděl sjednocení a sloučení vzdělávacích sítí učitelů základních a středních škol a prodloužení příslušné délky studia až 5 let. Byly to spíše nešťastné časy, protože mnoho oddělení byly demontovány nebo připojeny do různých jiných fakultách univerzity.

Během 50 let existence fakulty, řada pozoruhodných odborníků v různých oblastech, které učil ve svých řadách, jako Cyril Bouda, V. Hrabala, J. Charvát, Otakar Chlup, L. Kopeckij, J. Plavec, V. Tardy a F. Vodička, abychom zmínili jen několik.

Programy se vyučují na:
  • Angličtina
  • čeština

Tato škola dále nabízí:

PhD

Charles University Faculty of Education

Program výtvarné výchovy jako nedílná součást vzdělávací oblasti umění a kultury má velký interdisciplinární potenciál. Absolventi zastupují odborníky nejen v oblasti viz ... [+]

Charakteristika studií

Současné pole výtvarné výchovy je zakotveno v šetření sociálních a kulturních podmínek vizualizace (zobrazování, představování a vytváření) chápaných jako specifický rys lidské ontogeneze, kultury a všeobecného vzdělání. Studie přispívá k hlubokému porozumění tvůrčímu myšlení, učení a výuce v oblasti vizuální kultury a nových společných a vzdělávacích funkcí současného umění.

Program výtvarné výchovy jako nedílná součást vzdělávací oblasti umění a kultury má velký interdisciplinární potenciál. Absolventi zastupují odborníky nejen v oblasti vizuálního a výtvarného umění, ale i ve výzkumných pracovištích pedagogiky, speciální pedagogiky, vývojové psychologie, médií a kulturních studií, srovnávací kulturní a pedagogické studie, vizuální sémiotika, kognitivní věda, estetika, vizuální teorie, a další.... [-]

Česká republika Praha
Kontaktuj školu
Angličtina
Denní studium
4 roky
Kampus
Kombinace studia online a v kampusu
Přečtěte si více v češtině
Charles University Faculty of Education

Absolvent doktorského studijního programu Speciální pedagogika je vybaven teoretickými znalostmi a výzkumnými dovednostmi v oblasti speciálního vzdělávání. Absolvent je p ... [+]

Charakteristika studií

Obsah doktorských studií se zaměřuje především na zvýšení účasti osob se zdravotním postižením ve společnosti, stejně jako ke zlepšení kvality jejich života. Zvláštní pozornost je věnována sociálním aspektům.

Ph.D. Studijní program nabízí vzdělávání v širokém spektru speciálních oborů. Studenti programu jsou připraveni rozvíjet vědeckou disciplínu speciálního vzdělávání ve výše uvedené nové perspektivě a řešit aktuální problémy spojené s kvalitou života osob se zdravotním postižením.

Jednotlivé kurzy pokrývají také aktuální aspekty speciálního vzdělávání v mezinárodním kontextu.... [-]

Česká republika Praha
Kontaktuj školu
Angličtina
Denní studium
4 roky
Kampus
Kombinace studia online a v kampusu
Přečtěte si více v češtině
Charles University Faculty of Education

Doktorské studium je koncipováno jako přípravný program pro učence a výzkumníky, jejichž tvůrčí snahy přispívají k rozvoji teorie a výzkumu v oblasti věd o vzdělávání. Cí ... [+]

Charakteristika studií

Doktorské studium je koncipováno jako přípravný program pro učence a výzkumníky, jejichž tvůrčí snahy přispívají k rozvoji teorie a výzkumu v oblasti věd o vzdělávání. Cílem programu je zlepšit jejich odborné znalosti, šířit relevantní výzkumné poznatky a trendy v oblasti vzdělávání a kultivovat metodologické kompetence doktorandů. Obecné zaměření studijního programu nabízí studentům možnost seznámit se s pedagogickými disciplínami hlouběji. Klíčovým bodem doktorského studia je doktorská disertace / diplomová práce, která je definována jako původní vědecká práce, jejíž poznatky obohacují příslušný studijní obor v rámci širšího kontextu rozvoje disciplíny. Konzultace Vzhledem k povaze a obsahu studie může žadatel konzultovat téma, strukturu projektu a možnosti jeho zpracování s potenciálními supervizory doktorského studia.... [-]

Česká republika Praha
Kontaktuj školu
Angličtina
Denní studium
4 roky
Kampus
Kombinace studia online a v kampusu
Přečtěte si více v češtině
Charles University Faculty of Education

Cílem doktorského studijního programu Didaktika chemie je připravit odborníky na zlepšení kvality chemického vzdělávání v České republice v souladu se současnými sociální ... [+]

Charakteristika studií

Cílem doktorského studijního programu Didaktika chemie je připravit odborníky na zlepšení kvality chemického vzdělávání v České republice v souladu se současnými sociálními potřebami av souladu s vzdělávacími programy vyspělých evropských zemí na základě výsledků vědeckého výzkumu. Doktorský program je zaměřen na přípravu odborníků v oblasti teorie chemického vzdělávání v souladu se současnými znalostmi chemie, pedagogiky, psychologie, sociologie, informatiky a dalších oborů. Jedná se o program bez specializace.

Popis kritérií ověření a hodnocení

Ústní diskuze o písemné práci a spolu s přihláškou předloženou k výzkumnému projektu. Při přijímací zkoušce musí žadatel prokázat příslušné znalosti v oblasti didaktiky chemie, pedagogicko-psychologické disciplíny, informace a jazykové gramotnosti (ověření znalostí angličtiny nebo jiného světového jazyka) a předpoklady pro výzkumnou práci (ověření hlubší znalosti tématu , kterou uchazeč chce studovat v doktorských studiích).... [-]

Česká republika Praha
Kontaktuj školu
Angličtina
Denní studium
4 roky
Kampus
Kombinace studia online a v kampusu
Přečtěte si více v češtině
Charles University Faculty of Education

Studium je určeno pro zájemce o teoretické a filozofické další vzdělávání ve filozofii a společenských vědách. Předpokladem je řádné dokončení magisterského studijního pr ... [+]

Studium je určeno pro zájemce o teoretické a filozofické další vzdělávání ve filozofii a společenských vědách. Předpokladem je řádné dokončení magisterského studijního programu se zaměřením na příslušný nebo příbuzný předmět.

Cílem doktorského studia filozofie je vyškolení vysoce kvalifikovaných vědeckých pracovníků, kteří se soustředí na studium obecných zákonů v příslušné společnosti z hlediska ontologie, gnoseologie a etiky. Měly by být oprávněny řešit problémy, které mají holistický, univerzální charakter. Většina absolventů pracuje jako vysokoškolští učitelé a má důležitou úlohu vychovávat studenty k novému druhu odpovědnosti, která zaručuje zdravý sociální rozvoj ve všech oblastech.... [-]

Česká republika Praha
Kontaktuj školu
Angličtina,Němec
Denní studium
4 roky
Kampus
Kombinace studia online a v kampusu
Přečtěte si více v češtině
Charles University Faculty of Education

Ph.D. studie ve vzdělávací psychologii jsou školení student ve vědeckém výzkumu práce ve vzdělávací psychologii, tj. v psychologii aplikované na vzdělávací témata. Studie ... [+]

Charakteristika studií

Ph.D. studie ve vzdělávací psychologii jsou školení student ve vědeckém výzkumu práce ve vzdělávací psychologii, tj. v psychologii aplikované na vzdělávací témata. Studie nekompenzují předškolní výuku v psychologii, pokud to vyžadují komory nebo asociace psychologů jako podmínka pro psychologickou praxi nebo pro další studium (zejména v lékařství). Přidávají kompetence výzkumných pracovníků v oblasti vzdělávání prostřednictvím psychologie a chápou kontext jiných vzdělávacích věd.

Popis kritérií ověření a hodnocení

Přijímací zkouška

Diskuse o návrhu výzkumného projektu žadatele do 10 stran včetně bibliografie, která demonstruje jejich hloubku zaměření na výzkumnou téma, kterou by se chtěli zabývat ve svém doktorském studiu. Výzkumný projekt musí být zaslán spolu s žádostí na Katedře vědy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Projekt by měl zahrnovat charakteristiky výzkumného problému, základní myšlenku cílů a strukturu problematiky a zvažované metody z teoretické, výzkumné a odborné literatury. Přednostně by byl projekt spolupodepsán školitelem specialisty v oboru.... [-]

Česká republika Praha
Kontaktuj školu
Angličtina
Denní studium
4 roky
Kampus
Kombinace studia online a v kampusu
Přečtěte si více v češtině
Charles University Faculty of Education

Specializace hudební teorie a výchovy vychází z výběru a syntézy hudebních a hudebních vzdělávacích oborů, což umožňuje vyváženou přípravu vysoce kvalifikovaných odborník ... [+]

Charakteristika studií

Specializace hudební teorie a výchovy vychází z výběru a syntézy hudebních a hudebních vzdělávacích oborů, což umožňuje vyváženou přípravu vysoce kvalifikovaných odborníků z hlediska výzkumu a výuky. V souladu se širokým spektrem hudební pedagogiky se specializace řídí předmětem studie, který odpovídá cíli: příprava odborníků v oblasti výzkumu obecné hudební výchovy, odborné přípravy a dalších činností vyžadujících tuto specializaci.

Popis kritérií ověření a hodnocení

Přijímací zkouška

Žadatelé předloží návrh písemného výzkumného projektu (včetně bibliografie) až 10 stran o vybraném odborném tématu kandidáta. Výzkumný projekt musí být zaslán spolu s žádostí na Katedře vědy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Očekává se, že výzkumný projekt má své vlastní nápady a dokáže, že má dovednosti pro vědeckou práci. Projekt by měl zahrnovat charakteristiky výzkumného problému, základní představu o cílech a struktuře problému a metodách teoretického výzkumu a odborné literatury.... [-]

Česká republika Praha
Kontaktuj školu
Angličtina
Denní studium
4 roky
Kampus
Kombinace studia online a v kampusu
Přečtěte si více v češtině
Charles University Faculty of Education

Absolvent doktorského studia Ph.D. studium matematické výchovy je připraveno řešit jak teoretické, tak aplikační problémy v matematické výchově dětí a dospělých a provádě ... [+]

Charakteristika studií

U uchazečů o doktorské studium v Didaktice matematiky se očekává:

projevují zájem o vzdělávání v matematice obecně (například účastí na vědeckých konferencích a konferencích pro učitele),mít přehled nejdůležitějších vědeckých časopisů a knih týkajících se matematické výchovy,mají představu o oblasti matematické výchovy, se kterou se chtějí zaměřit ve studiu a být schopni ji upřesnit v písemném projektu až do 10 stran (včetně předběžných výzkumných otázek, metodiky a teoretického zázemí a seznamu referencí) .

Program bez specializace

Popis kritérií ověření a hodnocení

Přijímací zkouška... [-]

Česká republika Praha
Kontaktuj školu
Angličtina
Denní studium
4 roky
Kampus
Kombinace studia online a v kampusu
Přečtěte si více v češtině
Charles University Faculty of Education

Cílem doktorského studia je připravit kvalifikované výzkumné pracovníky v oblasti české a československé historie, kteří se stanou hlavním pilířem dalšího historického vý ... [+]

Charakteristika studií

Cílem doktorského studia je připravit kvalifikované výzkumné pracovníky v oblasti české a československé historie, kteří se stanou hlavním pilířem dalšího historického výzkumu. Studium rozvíjí speciální znalosti doktorských studentů a poskytuje jim hlubší znalosti o zvolené specializaci. Prostřednictvím přednášek a seminářů se doktorandi seznámí s nejnovějšími poznatky o historické vědě a současnými trendy metodologie. Zaměření doktorských studií spočívá v prezentaci písemné disertační práce z původní vědecké práce založené na původní zdrojové bázi. Ph.D. práce by měla rozšířit předchozí výzkumné poznatky a doktorandi také prokázali schopnost zvládnout danou problematiku vhodnými metodami i na mezinárodní úrovni.... [-]

Česká republika Praha
Kontaktuj školu
Angličtina
Denní studium
4 roky
Kampus
Kombinace studia online a v kampusu
Přečtěte si více v češtině

Charles University in Prague

Adresa destinace
Pedagogická fakulta UK v Praze
Street: Magdalény Rettigové 4

Prague, Praha, 116 39 CZ