Charles University Faculty of Education

Úvod

Read the Official Description

ŠÁLEK

The Pedagogická fakulta je jedním ze sedmnácti fakult sdružených pod hlavičkou Univerzity Karlovy v Praze. Jejím hlavním cílem je vyškolit učitele a další pedagogické pracovníky ve všech typech škol a školských systémů na různých úrovních studia (bakalářského i magisterského stupně) a forem. Zatímco pět dalších fakult v rámci Univerzity Karlovy v Praze jsou také oficiálně kvalifikoval vyškolit učitele, co dělá Pedagogická fakulta Unikátní je rozsah a složitost jeho vzdělávacím zaměřením. Fakulta poskytuje vysokoškolské pre- a vzdělávání pedagogických pracovníků v následujících oblastech: Humanitní studia, sociální vědy, výtvarná výchova, tělesná výchova, matematiky a přírodních věd.

Fakulta je v současné době školení přibližně 4200 studentů jak v bakalářských a magisterských studijních programech, plus téměř 10 000 studenty, kteří studují v širokém rozmezí kombinovaných forem studijních programů, a to především jako součást profesního rozvoje učitelů.

Fakulta je také otevřen pro platící zahraničním studentům, kteří mohou zapsat do programů vyučovaných v angličtině. Fakulta se podílí na mezinárodním programu Erasmus Mundus, jehož cílem je usnadnit mobilitu studentů a pedagogů.

BA a MA studijní programy

V roce 2006 fakulta přijala kreditní systém ECTS, který je uznávanou ve všech zemích EU a tím umožňuje snadnější studentskou mobilitu v rámci EU. Student z Pedagogická fakulta typicky studie kombinace dvou předmětů.

Bakalářské studijní programy

3-leté BA studijní program si klade za cíl poskytnout studentům značné znalosti ve dvou vybraných předmětů, ale to nepředstavuje vyučovací stupeň - absolventi BA nejsou oficiálně aprobaci pro výuku. To je důvod, proč je struktura povinných a volitelných předmětů nabízených v rámci programu přizpůsobeny takovým způsobem, který buduje odbornou způsobilost ve vybraných předmětů spíše než se zaměřením na vzdělávání a pedagogických kompetencí studentů. BA osnova tedy obsahuje jen několik předmětů v pedagogicko-psychologických disciplín. Nicméně, osnova zahrnuje i povinnou motivační pedagogické praxe, které by měly pomoci studentům rozhodnout, zda chtějí pokračovat ve studiu follow-up MA získat pedagogickou titul.

Magisterské studijní programy

Absolventi 2-leté navazující MA programu se získaly značné zkušenosti v profesionální oblasti pokryté dvou základních předmětů podle vlastní volby a kromě toho budou také vyvinuli své pedagogické, psychologické a didaktické kompetence, klíčové pro jakoukoli učitelské profese. Tudíž, na rozdíl od povinných a volitelných předmětů, jejichž cílem je zpevnit odborné znalosti studentů, MA osnovy také zahrnuje speciálně přizpůsobené didaktické kurzy a plnohodnotnou studentka pedagogické praxe, z nichž všechny jsou integrovány v organickém a propojené sítě. Absolvent MA studie follow-up je plně kvalifikovaný učit na vyšších základních a středních školách.

historie

The Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze byla založena v listopadu 1946, založený na jednom z prvních prezidentských dekretů, které mají být předány po re-založení samostatného Československa, jakož i na nově přijatý zákon, který snažil se vytvořit vzdělávací schopnosti na všech univerzitách v daný den , To byla vyvrcholením trvalé úsilí s cílem zajistit podstatné vysokoškolské vzdělání učitelů na všech úrovních, a to jak primární a sekundární. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy byl slavnostně otevřen 15. listopadu 1946 v pražském Rudolfinu (Dům umělců) a slavnostní zahájení se zúčastnil českého prezidenta, Dr. Edvard Beneš.

Nicméně, reforma z roku 1953 škola podařilo demontáž všech českých pedagogických fakultách. Nově zřízené instituce pro školení učitelů všeobecně vzdělávacích předmětů bylo nazýváno Vysoká škola pedagogická - Vyšší pedagogická škola.

Ještě další reformy českého vzdělávacího systému (provedeného v roce 1959) porodila pedagogických ústavů v Praze a v Brandýse nad Labem, které byly navrženy tak, aby školit učitele základních škol, zatímco budoucí učitelé středních škol měli studovat jejich základních předmětů na různých fakultách vysokých škol, jako tomu bylo před 1946. České pedagogické fakulty nebyly obnoveny až do roku 1964. Stojí za zmínku, že sekundární učitelé umění, hudby a tělesné výchovy byly původně cvičen u jiných příslušných fakultách Univerzity Karlovy v Praze, zatímco alsoattending nějaké pedagogické a psychologické kurzy na Pedagogické fakultě.

Střední-1970s viděl sjednocení a sloučení vzdělávacích sítí učitelů základních a středních škol a prodloužení příslušné délky studia až 5 let. Byly to spíše nešťastné časy, protože mnoho oddělení byly demontovány nebo připojeny do různých jiných fakultách univerzity.

Během 50 let existence fakulty, řada pozoruhodných odborníků v různých oblastech, které učil ve svých řadách, jako Cyril Bouda, V. Hrabala, J. Charvát, Otakar Chlup, L. Kopeckij, J. Plavec, V. Tardy a F. Vodička, abychom zmínili jen několik.

This school offers programs in:
  • Angličtina
  • čeština

Vidět PhD »

Programs

Tato škola dále nabízí:

PhD

PhD Filozofie

Campus forma Denní studium Kombinované 4 let September 2017 Česká republika Praha + 1 více

Absolvent doktorského studia je schopen výzkumné činnosti v oblasti filosofie, zejména filosofie výchovy. On je seznámen s ontologických, gnozeologickém a etických předpokladů filosofického myšlení z obou diachronní a synchronní aspekt. [+]

Charakteristika studia Studium je určeno pro zájemce o teoretické a filozofické oblasti nástaveb filosofie a společenských věd. Předpokladem k tomu je ukončení studia v studijního programu magisterského s preferencemi nebo příbuzném oboru. Absolvent doktorského studia je schopen výzkumné činnosti v oblasti filosofie, zejména filosofie výchovy. Jsou seznámeni s ontologických, gnozeologickém a etických předpokladů filosofického myšlení z obou diachronní a synchronní aspekt. Chápou, obvyklá povaha vzdělávání z filozofického hlediska a jsou schopni přispívat k rozvoji evropského a planetární myšlení. Popis přijímací zkoušky a kritéria hodnocení Přijímací řízení se skládá z: - Diskuze o žadatele vlastní vědecké práce až 10 stránek, včetně seznamu literatury, který prokazuje svou hloubku ostrosti ve výzkumné téma, které by chtěli řešit ve svém doktorském studiu. Projekt by měl obsahovat charakteristiku výzkumného problému, základní představu o cílech a strukturu problému a posuzované metody z teoretické, vědecké a odborné literatury. - Diskuze o vědecké literatury z filozofie Kritéria hodnocení: Žadatel může získat maximálně deset bodů, počet bodů pro přijetí ke studiu je dostat alespoň sedm bodů. Podmínky pro přijetí Uchazeči jsou přijímáni ke studiu, pokud splní všechny požadavky pro přijetí: a) doručit ověřenou kopii dokončení magisterského studijního programu, b) složit přijímací zkoušky, dosáhnou minimálního počtu bodu určeném děkanem, c) plnit jakékoliv jiné definovanými požadavky daného oboru. Informace o výkonu absolventů Absolvent doktorského studia je schopen výzkumné činnosti v oblasti filosofie, zejména filosofie výchovy. On je seznámen s ontologických, gnozeologickém a etických předpokladů filosofického myšlení z obou diachronní a synchronní aspekt. Chápe obvyklé povaze výchovy z filosofického hlediska a může... [-]

PhD in Czech and Czechoslovak History

Campus forma Denní studium Kombinované 4 let September 2017 Česká republika Praha + 1 více

[+]

Zaměření doktorského studia spočívá v prezentaci písemné disertační práci originální vědecké práce vychází z původní zdrojové základny. Téma projektu vybrán samy o sobě obvykle koresponduje s celkovým tématem, které by chtěli sledovat v průběhu doktorského studia. Popis přijímací zkoušky a kritéria hodnocení Přijímací zkouška: Diskuse o projektu - žadatel musí prokázat svou kvalifikaci pro vědeckou práci. Důraz bude kladen na orientaci vědeckého výroby zvoleného tématu, schopnost vydávat částečné začlenění do obecného historického kontextu a formulovat vlastní závěry. Žadatel může získat maximálně deset bodů, počet bodů pro přijetí ke studiu je dostat alespoň sedm bodů. Podmínky pro přijetí Informace o výkonu absolventů Absolvent doktorského studijního programu českých a československých dějin je vybaven teoretických a praktických znalostí v oblasti historické práce, a to ve vědeckém výzkumu, stejně jako historie výuky. Pracovně absolvent pracuje na univerzitách a vysokých školách, vědeckých institucí, muzeí, galerií a dalších kulturních institucí. [-]

PhD in Didactics of Mathematics

Campus forma Denní studium Kombinované 4 let September 2017 Česká republika Praha + 1 více

[+]

Charakteristika studia Kandidáti na doktorské studium ve Didaktika matematiky se očekává, že: Absolventa doktorského studia ve výuce matematiky je připraven vypořádat se s oběma teoretické i aplikační problémy v matematickém vzdělávání dětí i dospělých a provádět oba vědecké a pedagogické činnosti. On / ona přispívá ke zlepšení matematického vzdělávání žáků a profesionalizaci učitelů. On / ona může pracovat na univerzitách, ve vědeckých ústavech a jako vysoce kvalifikovaný učitel-prostředníka mezi výzkumem a praxí. On / ona je schopen: rozpoznat up-to-date klíčová témata této oblasti; navrhovat, realizovat a vyhodnocovat výzkum přináší původní výsledky; systematicky sledovat místní i mezinárodní vědeckou literaturu a vyhodnocovat jej kriticky; publikovat výsledky jeho / její práce v odborných časopisech, na místních i mezinárodních konferencích, v učebnicích a případně v monografiích. [-]

PhD Pedagogické Psychologie

Campus forma Denní studium Kombinované 4 let September 2017 Česká republika Praha + 1 více

Absolvent je vyškolen pro vědeckou výzkumnou práci ve dvou zaměstnáních: 1) jako psycholog, vysokoškolský pedagog a 2) jako psycholog-praktika (poradenství psychologa, školního psychologa, psycholog v jiných institucích s jakýmkoliv vzdělávací obavy). [+]

Charakteristika studie The Doktorské studium pedagogické psychologie jsou školení studenta ve vědeckém výzkumu v pedagogické psychologie, tedy v psychologii aplikován na vzdělávací témata. Tyto studie nejsou k vyrovnání pregraduální (magisterský studijní) vyučování v psychologii, požádá-li o komor či asociací psychologů jako podmínku pro psychologii praxi nebo pro další studium (zejména v medicíně). Dodávají kompetence výzkumných pracovníků v oblasti vzdělávání pomocí psychologie a uchopením kontextu jiných věd vzdělávání. Popis přijímací zkoušky a kritéria hodnocení PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKA Nezbytnou součástí přijímacího řízení je oficiální zkušební komise test. Žadatel musí předložit projekt své disertační práce: názvu; state-of-art; problém; navrhovat s jeho časový harmonogram; seznam literatury. Projekt má být bráněn před komisí. S výhodou je projekt by být podepsán mentor in spe, odborník na dané téma. Kritéria hodnocení: Žadatel může získat maximálně deset bodů, počet bodů pro přijetí ke studiu je dostat alespoň sedm bodů. Podmínky pro přijetí Uchazeči jsou přijímáni ke studiu, pokud splní všechny požadavky pro přijetí: a) doručit ověřenou kopii dokončení magisterského studijního programu, b) složit přijímací zkoušky, dosáhnou minimálního počtu bodu určeném děkanem, c) plnit jakékoliv jiné definovanými požadavky daného oboru. Informace o výkonu absolventů Absolvent je vyškolen pro vědeckou výzkumnou práci ve dvou zaměstnáních: 1) jako psycholog, vysokoškolský pedagog a 2) jako psycholog-praktika (poradenství psychologa, školního psychologa, psycholog v jiných institucích s jakýmkoliv vzdělávací obavy). Je schopen provést empirický výzkum v oblasti jeho zájmu; probrat se svými vědeckými kolegy; jej přednášet svým studentům; uplatňovat s ním o vědecký grant. Tyto studie nejsou k vyrovnání pro studium magisterské v oboru psychologie,... [-]

PhD V Oboru Hudební Teorie A Výchovy

Campus forma Denní studium Kombinované 4 let September 2017 Česká republika Praha + 1 více

Absolventi jsou vybaveni potřebnými znalostmi a dovednostmi ve zvoleném oboru, aby se mohl podílet na realizaci zvýšené nároky na přípravu budoucích učitelů hudební výchovy. [+]

Charakteristika studia Zaměření Hudební teorie a vzdělávání je založena na výběru a syntéze muzikologických a hudebních vzdělávacích oborů, což umožňuje vyvážené přípravu vysoce kvalifikovaných odborníků v oblasti výzkumu a výuky. V souladu s širokým spektrem hudební pedagogiky, specializace sleduje rozsah studie, která odpovídá cíli: příprava specialistů v oblasti výzkumu všeobecného hudebního vzdělávání, odborné přípravy a dalších činností, které vyžadují takovou specializaci. Popis přijímací zkoušky a kritéria hodnocení PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKA Specifikace požadavků pro přijetí: Žadatelé odevzdat písemné projektu (včetně literatury) až 10 stran na KANDIDÁTA vybrané odborné téma spolu s přihláškou na katedře věd Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Očekává se, že projekt má své vlastní představy a prokáže, že mají schopnosti pro vědeckou práci. Projekt by měl obsahovat charakteristiku výzkumného problému, základní představu o cílech a struktuře problému a metody v oblasti teoretického výzkumu a odborné literatury. Kritéria hodnocení: Žadatel může získat maximálně deset bodů, počet bodů pro přijetí ke studiu je dostat alespoň sedm bodů. Podmínky pro přijetí Uchazeči jsou přijímáni ke studiu, pokud splní všechny požadavky pro přijetí: a) doručit ověřenou kopii dokončení magisterského studijního programu, b) složit přijímací zkoušky, dosáhnou minimálního počtu bodu určeném děkanem, c) plnit jakékoliv jiné definovanými požadavky daného oboru. Informace o výkonu absolventů Absolventi jsou vybaveni potřebnými znalostmi a dovednostmi ve zvoleném oboru, aby se mohl podílet na realizaci zvýšené nároky na přípravu budoucích učitelů hudební výchovy. Jde především o výzkum podmínek pro úspěšnou komunikaci mezi učitelem a žáky, a interdisciplinární rozměr komunikace. Aplikovaný výzkum může významně přispět k vytvoření nových výukových programů, navrhování... [-]

Videos

Charles University in Prague

Contact
Adresa destinace
Pedagogická fakulta UK v Praze
Street: Magdalény Rettigové 4

Prague, 116 39 CZ