Charles University Protestant Theological Faculty

Úvod

Přečtěte si oficiální popis

Evangelická teologická fakulta (Původně známý jako Hus československý Evangelická teologická fakulta) Byla založena v Praze dne 28. dubna 1919. Před první světovou válkou, tam bylo mnoho omezení na protestantů v českých zemích (které byly součástí katolického Rakouska v té době) a kandidáti na ministerstvo musel jít do Vídně studovat. Se zřízením nového československého státu po válce přišel plnou náboženskou svobodu.

Reformovaný a Lutheran protestanty sjednocený tvořit Českobratrská církev evangelická, a jeden z jeho prvních kroků bylo vytvořit fakulty protestantské teologie trénovat své teologie studenty a ty z jiných církví. V prvním roce své existence fakulty měl 14 studentů, ale to brzy vzrostl na 78 v roce 1923 a 160 v roce 1929. Ženy začal studovat na fakultě v roce 1922; jejich počet výrazně zvýšil po Synod Českobratrská církev evangelická se rozhodli vysvětit žen na ministerstvo v roce 1953. Během německé okupace fakulta byla uzavřena, spolu s většinou ostatních institucí vyššího vzdělání, ale pokračoval ve své činnosti, když druhá světová válka skončila. V letech 1949-50 bylo 230 studentů.

V roce 1950 stát komunista rozhodl, že fakulty by měly být rozděleny do dvou škol: Husově bohoslovecké fakultě studentů z Církve československé husitské, a Komenského evangelickou bohosloveckou fakultu pro studenty z Českobratrská církev evangelická a menší kostely. Podle komunistů Komenského fakulty zažil mnoho obtíží a počet studentů klesl pod 100 ° C. Pro většinu letech 1950 až 1960 děkan byl přední český bohoslovec protestanta Josef Lukl Hromádka. Po pádu komunistického režimu v roce 1989, nové příležitosti otevírá pro Komenského fakulty. Tam byl obrovský nárůst počtu studentů. V roce 1990 Comenius fakulta byla začleněna do Univerzity Karlovy a přejmenována na Evangelické teologické fakulty. V roce 1995 se přestěhovala do větších prostor na svém současném místě. V letech 2007-2008 Fakulta měla kolem 500 studentů a asi 25 pedagogických pracovníků.

Fakulta Seal a její Symbol

Myslet - Act - Speak: teologie jako sůl

Některé úvahy o znaku fakulty Pavel Filipi Když byl v Praze Evangelická teologická fakulta založena v roce 1919, její zakladatelé byli konfrontováni s jedním malým úkol, kromě mnoha dalších ty nejdůležitější: jak reprezentovat symbolicky tradice byly navazují na a pod cíle byly zaměřené na. Proto navrhli nový znak, který se užívá dodnes jako pečeť fakulty.

Jak se její symbolika třeba chápat?

Ve středu kruhového designu vidíme kalich. To symbolizuje dost jasně souvislost s dědictvím české reformace, zejména s husitské reformace, který znovuzavedení příjem kalicha tím laici při oslavách večeři Páně. V roce 1417 celá teologická fakulta pražské univerzity vyzval k podobojí, přičemž na stranu revoluce, a tím riskovat její samotnou existenci: během jednoho roku se rada Constance vzala zpět svou licenci pro výuku. Při výběru tohoto symbolu, nová fakulta prokázáno, že k němu došlo ke kalichu (se všemi toto by mohlo mít za následek), stejně jako husité byli, a že odmítla jakýkoliv druh clericalism, včetně teologické clericalism.

V horní polovině kruhového designu můžeme číst latinských slov: Sapere, Agere, loqui, což znamená v angličtině: myslet, jednat, mluvit. Historický původ tohoto motta sahá až do Jana Amose Komenského (Comenius), posledního biskupa staré Jednoty bratrské. Volba těchto podmínek a způsobu, jakým jsou spojeny možné chápat bez jakéhokoliv dalšího vysvětlení. Teologie nová fakulta chce kultivovat by měla být vědecká, vyžadující přísnou disciplínu intelektuální; to by mělo být praktické, což vede k akci; a konečně, to by mělo být založeno na dialogu, odmítat všechny ostatní prostředky uvedení celé pravdy na rozdíl od Word. Pořadí, ve kterém jsou umístěny výrazy je možná překvapivé, s "mluvit" na třetím místě, které tvoří vyvrcholení motto. Ale to překvapení zmizí, když si uvědomíme velký význam v České reformace připojený ke svobodě Božího slova. Svobodně hlásat osvobozující slovo je samo o sobě "nejsvobodnější akcí" (actus liberimus Omnium) a je schopen uvolňovat křesťanství od jeho babylónského zajetí. Znovu a znovu, a to iv dobách největšího útlaku české protestantští křesťané zažili skutečnost, že "Boží slovo není připoutaný" (2 Tim. 2: 9), a že naopak vytváří prostor pro volné řeči kolem sebe. V návaznosti na tuto zkušenost a tradici Fakulta zakladatelé zavázali k založení fakulty jako útočiště svobodného projevu, kořeny ve svobodě Božího slova.

Ve střední části emblému, na levé a pravé straně kalicha, je hlavolam ve tvaru dvou odkazů na Písmo - Leviticus 2:13 a 9:49 Mark. V obou průchodů se nachází slovo "sůl" (latinsky sal). Spojení mezi motta a citáty Písma zřejmé, když si uvědomíme, že počáteční písmena tří slov v hesle (Sapere, Agere, loqui) společně tvoří latinské SAL.

Ale to, co mají teologii a teologická fakulta společného se solí? Co vedlo naši předchůdci, kteří se rozhodli návrh znaku vybrat tyto dvě pasáže z řad mnoha místech v Bibli, kde je zmíněna sůl? Dnes můžeme jen odhadovat exegeze měli na mysli. Můžeme být nicméně dostatečně jisté, že verze citát od Marka, že měli před nimi byla jedna, která není možná potvrzen původních rukopisů, ale je často nalezený v reformovaných překladech bible. Podle této verze, Ježíšova slova byla: "Každý bude oběť bude solen solí." Jsme zasažen skutečností, že v obou průchodů slovo "sůl" úzce souvisí s konceptem obětní oběti. Leviticus 02:13 přikazuje: "Budeš sezóna všechny své obilné oběti se solí. Nenechávejte soli smlouvy Boha svého ze svých obětí obilí. Přidejte sůl na všechny vaše nabídky. "Teologie jako odkaz na obětovat? Měli zakladatelé fakulty chci zdůraznit, že fakulty by měly nadále směřovat svou pozornost k jádru křesťanského poselství - Kristovu oběť na kříži? Může být. Ale možná, že měl něco jiného na mysli, když navrhl znak. V obou citací sůl se označuje jako další složky, které se stane rozpuštěného a dispergovaného v celé obětní nabídky. A to s vlastním rozpouštění a self-rozptýlení, je jednou ze základních funkcí teologie. Tím by byla zpochybněna jeho vlastní instinkty sebezáchovy dopouští celé jeho myšlení, jednání a mluvení ke službě křesťanských i občanských komunitách, varuje a chrání je proti korupci egoismu, a vybízí je, aby sloužil nezištně těm, kteří jsou považovány za nejméně důležité v tomto světě. Tímto způsobem může teologie přispět k zajištění toho, aby lidská rodina neztrácí rozměr sebezapření a dobrovolného odříkání, bez které jsou možné ani život lidskou důstojnost ani mírové soužití.

Místa

Praha

Adresa, 1. řádek
Protestant Theological Faculty Charles University in Prague Černá 9, P.O.Box 529 CZ-115 55 Praha 1 Czech Republic
Praha, Praha, Česká republika